woensdag 28 januari 2015

Rust

‘Adri, check out your week on Twitter’, lees ik in mijn mailbox. Mijn grootmoeder kreeg dit soort meldingen nooit. Nooit! ‘Check out your week on Twitter’ was voor haar net zulke apekool als 'Meteolojinx Recanto' uit ‘Harry Potter’. Mijn grootmoeder hielp mensen in de melkwinkel van mijn opa aan de Voorstraat. Ze verkocht yoghurt en kaas aan mensen die dat nodig hadden. Daar had ze een dagtaak aan, naast het huishouden natuurlijk. Als zij haar week on Twitter had moeten uitchecken kwam ze waarschijnlijk niet verder dan 20 liter melk, 5 liter yoghurt, 7 pond kaas, 12 dozen eieren en enkele guldens en rijksdaalders in de kassa. Soms ging ze naar buiten en staarde ze roerloos naar de lucht. ‘De lente komt eraan’, zei ze dan tegen mijn opa. Hij was net bezig met het versjouwen van enkele melkbussen. De herdershond lag in een hoek van het huis in het warme zonlicht te slapen. Het leven was nog geen doorlopend evenement. ‘Check out your week on Twitter’ lag in de verre, verre toekomst besloten. Gelukkig voor hen.

1 opmerking:

  1. Mooi, Adri, heel mooi. Soms zou je inderdaad wel eens een hele lange tijd helemaal niks van dat scherm willen lezen. En als je dat doet, is natuurlijk het hele vreemde daaraan dat je dat, tenminste in mijn geval, 'bewust' moet doen, dat je tegen jezelf zegt: nu even niet, nu even rust, zo lang als het maar kan. Het is allemaal maar zomaar in ons leven gekropen en we hebben er ja tegen gezegd. En soms zou je er helemaal vanaf willen.

    BeantwoordenVerwijderen